تاریخ 1394/01/24 زمان 08:38:09 بازدید 2940

فعالیت ها

ارزیابی وثایق

در معاملات فيمابين بانکها و مشتريان آنها با توجه به نقش بانک بعنوان واسطه وجوه، ضرورت داردکه بانک براي اطمينان از برگشت مطالبات خود تضمين‌ها و وثايق مناسب و متناسب با نوع اعتبار، وضعيت مشتري، سوابق، نوع فعاليت، محل مصرف تسهيلات و ريسکهاي موثر اخذ نمايد. املاک مسکوني – تجاري – اداري – کارخانجات – اراضي و املاک کشاورزي – ماشين‌آلات و ... از انواع وثايق مورد پذيرش در نظام بانکي کشور است.

اين شرکت با در اختيار داشتن کارشناسان رسمي دادگستري و قوه قضاييه در رشته‌هاي تخصصي مختلف و موردنياز، ارزيابي انواع املاک و مستغلات را براي بانکها، موسسات اعتباري و اشخاص در سطح کشور به انجام مي‌رساند و براي انجام اين امر با استفاده از فرمهاي مناسب که حاوي اطلاعات جامع و کاملي از املاک است با اظهارنظرهاي صريح کارشناسي امکان اخذ تصميم مناسب را فراهم مي‌نمايد. با استفاده از سيستم اطلاعاتي مناسبي که شرکت طراحي نموده کنترلهاي تطبيقي در برآورد و اعلام قيمتهاي روز املاک و مستغلات انجام مي‌گيرد تا برآورد و اعلام قيمتها منطبق با بهاي روز آنها باشد

نظارت
یکی از مأموریت های مهم کارشناسان شرکت، نظارت بر طرحها و پروژه ها می باشد که با عنایت به محدود بودن منابع مالی، بررسی و تحلیل جنبه های مختلف اقتصادی، فنی، مالی و حتی اجتماعی طرحها و تهیه گزارشهای توجیهی،  می تواند کمک قابل توجهی به بهینه سازی مصرف منابع مالی در بخش های مهم و دارای اولویت های توسعه ای کشور ارائه نماید. همچنین محصول نهایی بانکها و مؤسسات مالی (تسهیلات و حدود اعتباری) در صورتیکه با رعایت الویت های اقتصادی کشور تخصیص یابد موجب رشد و توسعه اقتصادی، ارتقاء سطح رفاه، ایجاد اشتغال و نهایتاً تحقق اهداف توسعه ای در تمام بخشهای کشور خواهد شد.

یکی از ابزارهای تحقق اهداف فوق، پیگیری، نظارت و کنترل است که با استفاده از مکانیزم های مناسب می توان انحراف را تشخیص داده و نسبت به اصلاح آن اقدام نمود. مراحل نظارت بر اجرای طرح از نظر یک مؤسسه تأمین کننده منابع مالی عبارت است از: سنجش، کنترل و اصلاح عملکرد برای حصول اطمینان از تحقق هدفهای مترتب بر اعطای تسهیلات در چهارچوب مقررات به منظور اتمام موفقیت آمیز طرح. لذا با عنایت به موارد فوق، این واحد با ارائه گزارشات مختلف اقتصادی، فنی، مالی و مدیریتی طرحها و پروژه ها در مراحل مختلف سعی در شفاف سازی موضوع مصرف منابع مالی داشته و مدیران مربوطه را نسبت به چگونگی هزینه تسهیلات اعطایی و پیشرفت عملیات تعهدی طرح آگاه می سازد.

اعتبارسنجي

براي فراهم شدن امکان انجام معاملات مختلف بانکي، شناسايي مشتري و فعاليتهاي اقتصادي وي به صورت جامع و کامل يک ضرورت است تا بانک با در دست داشتن اطلاعات جامع و مستند از مشتري و فعاليتهاي اقتصادي وي و سوابق حرفه‌اي، روابط با بانکها، بررسي صورتهاي مالي، سهم بازار، فعاليت و معاملات موردنظر براي استفاده از تسهيلات بانکي مورد درخواست و ريسکهاي موثر بر آنها بتواند در يک چارچوب مبتني بر اطلاعات کافي تصميم مناسب اتخاذ نمايد.

در نظام تصميم گيري اعتباري مبتني بر اعتبارسنجي مشتريان، بانکها و مشتريان آنها، در يک چارچوب تعريف شده و شفاف روابط خود را تنظيم نموده و مي‌توانند بر استمرار روابط و پايداري آن تکيه نمايند. براي فراهم شدن امکان اعتبارسنجي دسترسي مناسب به اطلاعات، يک ضرورت است بخشي از اين اطلاعات، از سيستمهاي جمع آوري اطلاعات بانکها و بانک مرکزي جمهوري اسلامي و بخش ديگري با بررسي ميداني توسط کارشناسان تامين مي‌گردد. اين شرکت با تجربيات چند ساله و در اختيار داشتن کارشناسان با تجربه و مجرب صلاحيتدار و متخصص، انجام اين امر را براي بانکها و موسسات اعتباري می نماید.

کالای زیر کلید

يکي از عناصر موثر در موفقيت فعاليتهاي اقتصادي سرعت و سهولت در دسترسي به تسهيلات بانکي است. از جمله مشکلات فعالان اقتصادي به ويژه در بخش بازرگاني که بعضاً غير قابل حل و يا زمانبر است تامين وثايق مورد درخواست بانکها براي تضمين تسهیلات يا فرصتهاي اعتباري برقرار شده از طرف بانک می باشد.

زيرکليد گرفتن کالا بعنوان تمام يا بخشي از وثايق موردنياز بانکها مي‌تواند به ويژه در بخش بازرگاني راه حلي مناسب و کارآمد باشد اين رويه در بانکهاي مختلف به صورتي محدود اجرا مي‌گردد.زيرکليد گرفتن کالاهايي که عرضه عمومي آنها به بازار ممکن باشد و بعلاوه سريع الفساد نباشند براي کليه مشتريان مقدور خواهد بود. بانک با زيرکليد گرفتن کالاهاي وارداتي يا داخلي که از محل تسهيلات و فرصتهاي اعتباري بانک تهيه گرديده‌ است اين فرصت را براي مشتري ايجاد مي‌نمايد کالا را تدارک و سپس با فروش و واريز مرحله‌اي بدهی خود کالا را تحويل گرفته و به بازار عرضه نمايد تا ضمن انجام فعالیت اقتصادی و بازپرداخت تدریجی بدهی از معرفي وثايق ملکي و غيره معاف شود.

بررسی و تهیه طرح های توجیهی

تدوین و ارزیابی و توجیه فنی، اقتصادی و مالی،  مدیریتی  و حقوقی طرح‌ها و سرمایه‌گذاری ها و ارائه مشاوره و راه کارهای سرمایه گذاری برای متقاضیان استفاده از خدمات بانکی و سرمایه‌گذاری به منظور امکان سنجی طرح‌های سرمایه‌گذاری، مشارکتی، عمرانی، تولیدی، خدماتی و مشاوره در زمینه‌ی بودجه‌بندی، تأمین منابع مالی و اعتباری طرح‌ها و تهیه‌ طرح توجیحی و بررسی اقتصادی و مالی پروژه‌ها و ارایه‌ی خدمات مشاوره در زمینه‌های فنی، مهندسی تولید، سرمایه‌گذاری‌های جدید، توسعه و تکمیل واحدها

ماموريت شركت

ماموريت ما كاهش ريسك اعتباري و مطالبات معوق براي بانك ها و كليه فعالان اقتصادي از طريق اعتبارسنجي، ارزيابي،بررسي و نظارت بر اجراي طرح ها مي باشد. ما بر آنيم تا با انجام اين فعاليت ها از طريق ارتقاي تيم شايسته ، متعهد ، با صداقت و معتمد خود نقش موثري در افزايش رونق اقتصادي ايران اسلامي داشته باشيم.

رسالت شركت

ما بر آنيم تا سال 1400 شمسي با ارائه خدمات سريع و دقيق مبتني بر سيستم هاي اطلاعاتي پيشرفته خود به مرجع اصلي اعتبارسنجي،ارزيابي و نظارت بر اجراي طرح ها در سطح كشورتبديل شويم.


معرفي خدمات اميد آينده

مهمترين خدمات و فعاليت هاي شركت سنجش اميد آينده


  • ارزيابي اراضي



  • ارزيابي وثايق



  • نظارت بر طرح ها و پروژه ها



  • بررسي اعتباري مشتري



  • ارزيابي املاك



  • ارزيابي ماشين آلات



  • گزارش اطلاعات اعتباري



  • برآورد اعتبار ضامن


تماس با ما


تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، پلاک 5، طبقه 2 و 3 - کد پستی 1516668613

تلفن : 86086913، 86086984، 86086952، 86086971، 86086995، 41587000
فکس : 86087123-86087102